The PHD Movie wreszcie w Polsce!

Dziś po raz pierwszy w Polsce odbyła się projekcja The PHD Movie. Film powstał mniej więcej rok temu i, jak przystało na fankę komiksu będącego pierwowzorem filmu, od tego czasu niecierpliwie wyglądałam jego warszawskiej lub paryskiej premiery. Trochę żałuję, że nie dane mi było obejrzeć go wcześniej, gdyż Jorge Cham zdążył w międzyczasie wykorzystać w komiksie wiele pomysłów, które wcześniej umieścił w filmie. Niemniej prawdziwie geekowska dusza nie powinna się wahać: setna wersja tego samego dowcipu nadal zasługuje na uśmiech, jeśli dowcip jest naprawdę śmieszny, a przy tym boleśnie prawdziwy (np. rozdział filmu poświęcony prokrastynacji mógłby być równie dobrze o mnie).
Niestety towarzysząca filmowi dyskusja nieco mnie rozczarowała, przypominając bardziej popularyzatorską pogadankę z gatunku tych organizowanych przez „Wyborczą”, a nie, jak się spodziewałam, poważną akademicką dyskusję o studiach doktoranckich w Polsce, która to dyskusja miałaby być ważnym głosem w systemowej debacie nad reformą szkolnictwa wyższego. W kameralnym gronie na szczęście udało nam się później stworzyć namiastkę debaty systemowej, z optymistycznym morałem „nie jest dobrze, ale może będzie lepiej”.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Uncategorized i oznaczony tagami . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Skomentuj

